Algemene voorwaarden
1. Bedrijfsgegevens
Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld door:
VKO Energie
Barthelsstraat 5 8310 Brugge
BTW-nummer: BE 1013.690.877
E-mail: bas@veiligketelonderhoud.be
2. Prijzen
Alle prijzen vermeld op onze website zijn indicatief en vrijblijvend. De uiteindelijke prijs kan variëren afhankelijk van specifieke onderhoudsvereisten of bijkomende onderdelen. Onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, vervangen we volgens de richtlijnen van de fabrikant. Zo kan er bijvoorbeeld tussen de €5 en €150 bijkomen als er een vervanging van een slijtageonderdeel nodig is. Deze bijkomende prijs hier vermeldt is slechts een indicatieve schatting. Door je ketelinformatie vooraf te geven, kunnen we je vóór het onderhoud plaatsvindt een preciezere schatting geven op aanvraag. Op aanvraag bevestigen wij voorafgaand aan de afspraak graag de definitieve prijs.
3. Verplaatsen of Annuleren van een Afspraak
U kunt uw afspraak kosteloos verplaatsen of annuleren via de link in de bevestigingsmail. Wij waarderen het als u dit tijdig doet.
4. Aansprakelijkheid en Gebreken
VKO Energie is uitsluitend verantwoordelijk voor gebreken die rechtstreeks en aantoonbaar voortvloeien uit het uitgevoerde onderhoud. VKO Energie kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor gebreken aan de gasketel die niet gerelateerd zijn aan de uitgevoerde werkzaamheden, zoals slijtage, verborgen gebreken, eerdere foutieve installaties of schade veroorzaakt door derden, ongeacht of u het opgemaakte rapport ondertekent. Eventuele gebreken of aanbevelingen worden altijd als advies genoteerd.
5. Voorwaarde: Werkende Staat Gasketel
Uw gasketel dient in werkende staat te zijn op het moment van het onderhoud. Indien de ketel niet operationeel is, behouden wij ons het recht voor het onderhoud uit te stellen of niet uit te voeren. Eventuele kosten, zoals voorrijkosten, administratiekosten of kosten voor extra benodigde onderdelen, die hieruit voortvloeien, kunnen ten laste van de klant vallen.
6. Toepassingsgebied van het Onderhoud
Onze onderhoudsdienstverlening heeft uitsluitend betrekking op gasketels voor centrale verwarming conform de wettelijke vereisten in België (KB van 8 december 2006). Andere gastoestellen (zoals boilers, keukengeisers, of gastoestellen voor andere toepassingen) vallen buiten onze standaard dienstverlening.
7. Wettelijke Regelgeving en Uw Verantwoordelijkheid
U verklaart dat uw gasketel voldoet aan de Belgische regelgeving (KB van 8 december 2006). VKO Energie vertrouwt erop dat de verstrekte informatie over het toestel correct is, zodat wij het onderhoud volgens de wettelijke vereisten kunnen uitvoeren.
8. Toepassing Verlaagd BTW-tarief (6%)
Het verlaagd btw-tarief (6%) kan enkel toegepast worden indien aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:De werken gebeuren aan een woning die minstens 10 jaar oud is (de eerste ingebruikname moet minstens 10 jaar geleden zijn).De woning dient na de uitgevoerde werken voornamelijk als privéwoning.De klant is eindverbruiker (particulier).Indien één of meerdere van deze voorwaarden niet worden vervuld, is automatisch het standaardtarief (21%) van toepassing. Eventuele bijkomende kosten, boetes of intresten die voortkomen uit het verkeerdelijk toepassen van het btw-tarief, vallen ten laste van de klant.Zonder schriftelijke betwisting binnen één maand na factuurdatum, per aangetekend schrijven of via e-mail, stemt de klant stilzwijgend in met bovenstaande btw-voorwaarden.
9. Betalingsvoorwaarden
Facturen van VKO Energie zijn behoudens uitdrukkelijk tegenstrijdig beding contant betaalbaar te Brugge, zonder korting. Indien betaling niet plaatsvindt binnen 30 dagen na factuurdatum, wordt automatisch en zonder verdere ingebrekestelling een intrest van 2% per maand verschuldigd op het openstaande bedrag.
Bij blijvende niet-betaling na een bijkomende ingebrekestelling zal het openstaande bedrag bovendien verhoogd worden met een forfaitaire schadevergoeding van 10%, met een minimum van €25,00 en een maximum van €1.735,00, als compensatie voor buitengerechtelijke kosten en administratieve opvolging.
Deze bepaling doet geen afbreuk aan de eventuele toepassing van artikel 1244 van het Burgerlijk Wetboek ten gunste van de schuldenaar.
VKO Energie behoudt zich het recht voor om wettelijke attesten zoals het onderhoudsattest pas na volledige betaling van zowel het onderhoud als eventuele vervangen onderdelen te bezorgen.
10. Overmacht
VKO Energie is niet aansprakelijk voor vertragingen of tekortkomingen veroorzaakt door overmachtssituaties, zoals technische storingen, natuurrampen, oorlog, stakingen, pandemieën of andere onvoorziene omstandigheden.
11. Klachtenprocedure
Wij streven altijd naar tevreden klanten. Mocht u toch een klacht hebben, dan kunt u deze schriftelijk melden via e-mail (bas@veiligketelonderhoud.be) of per post naar bovenstaand adres. VKO Energie verbindt zich ertoe binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw klacht te reageren en er alles aan te doen om uw klacht naar tevredenheid op te lossen. Indien een klacht niet direct opgelost kan worden, informeren wij u over de verwachte termijn van afhandeling.
12. E-mailcommunicatie
Door het maken van een afspraak verklaart u zich akkoord met het ontvangen van e-mails betreffende uw afspraak, zoals bevestigingen, herinneringen en opvolging van noodzakelijke informatie.
13. Bevoegde Rechtbank en Toepasselijk Recht
Op deze voorwaarden en alle diensten van VKO Energie is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Bij eventuele geschillen is enkel de rechtbank van het arrondissement Brugge bevoegd.
Deze algemene voorwaarden zijn opgesteld door:
VKO Energie
Barthelsstraat 5 8310 Brugge
BTW-nummer: BE 1013.690.877
E-mail: bas@veiligketelonderhoud.be
2. Prijzen
Alle prijzen vermeld op onze website zijn indicatief en vrijblijvend. De uiteindelijke prijs kan variëren afhankelijk van specifieke onderhoudsvereisten of bijkomende onderdelen. Onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, vervangen we volgens de richtlijnen van de fabrikant. Zo kan er bijvoorbeeld tussen de €5 en €150 bijkomen als er een vervanging van een slijtageonderdeel nodig is. Deze bijkomende prijs hier vermeldt is slechts een indicatieve schatting. Door je ketelinformatie vooraf te geven, kunnen we je vóór het onderhoud plaatsvindt een preciezere schatting geven op aanvraag. Op aanvraag bevestigen wij voorafgaand aan de afspraak graag de definitieve prijs.
3. Verplaatsen of Annuleren van een Afspraak
U kunt uw afspraak kosteloos verplaatsen of annuleren via de link in de bevestigingsmail. Wij waarderen het als u dit tijdig doet.
4. Aansprakelijkheid en Gebreken
VKO Energie is uitsluitend verantwoordelijk voor gebreken die rechtstreeks en aantoonbaar voortvloeien uit het uitgevoerde onderhoud. VKO Energie kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor gebreken aan de gasketel die niet gerelateerd zijn aan de uitgevoerde werkzaamheden, zoals slijtage, verborgen gebreken, eerdere foutieve installaties of schade veroorzaakt door derden, ongeacht of u het opgemaakte rapport ondertekent. Eventuele gebreken of aanbevelingen worden altijd als advies genoteerd.
5. Voorwaarde: Werkende Staat Gasketel
Uw gasketel dient in werkende staat te zijn op het moment van het onderhoud. Indien de ketel niet operationeel is, behouden wij ons het recht voor het onderhoud uit te stellen of niet uit te voeren. Eventuele kosten, zoals voorrijkosten, administratiekosten of kosten voor extra benodigde onderdelen, die hieruit voortvloeien, kunnen ten laste van de klant vallen.
6. Toepassingsgebied van het Onderhoud
Onze onderhoudsdienstverlening heeft uitsluitend betrekking op gasketels voor centrale verwarming conform de wettelijke vereisten in België (KB van 8 december 2006). Andere gastoestellen (zoals boilers, keukengeisers, of gastoestellen voor andere toepassingen) vallen buiten onze standaard dienstverlening.
7. Wettelijke Regelgeving en Uw Verantwoordelijkheid
U verklaart dat uw gasketel voldoet aan de Belgische regelgeving (KB van 8 december 2006). VKO Energie vertrouwt erop dat de verstrekte informatie over het toestel correct is, zodat wij het onderhoud volgens de wettelijke vereisten kunnen uitvoeren.
8. Toepassing Verlaagd BTW-tarief (6%)
Het verlaagd btw-tarief (6%) kan enkel toegepast worden indien aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:De werken gebeuren aan een woning die minstens 10 jaar oud is (de eerste ingebruikname moet minstens 10 jaar geleden zijn).De woning dient na de uitgevoerde werken voornamelijk als privéwoning.De klant is eindverbruiker (particulier).Indien één of meerdere van deze voorwaarden niet worden vervuld, is automatisch het standaardtarief (21%) van toepassing. Eventuele bijkomende kosten, boetes of intresten die voortkomen uit het verkeerdelijk toepassen van het btw-tarief, vallen ten laste van de klant.Zonder schriftelijke betwisting binnen één maand na factuurdatum, per aangetekend schrijven of via e-mail, stemt de klant stilzwijgend in met bovenstaande btw-voorwaarden.
9. Betalingsvoorwaarden
Facturen van VKO Energie zijn behoudens uitdrukkelijk tegenstrijdig beding contant betaalbaar te Brugge, zonder korting. Indien betaling niet plaatsvindt binnen 30 dagen na factuurdatum, wordt automatisch en zonder verdere ingebrekestelling een intrest van 2% per maand verschuldigd op het openstaande bedrag.
Bij blijvende niet-betaling na een bijkomende ingebrekestelling zal het openstaande bedrag bovendien verhoogd worden met een forfaitaire schadevergoeding van 10%, met een minimum van €25,00 en een maximum van €1.735,00, als compensatie voor buitengerechtelijke kosten en administratieve opvolging.
Deze bepaling doet geen afbreuk aan de eventuele toepassing van artikel 1244 van het Burgerlijk Wetboek ten gunste van de schuldenaar.
VKO Energie behoudt zich het recht voor om wettelijke attesten zoals het onderhoudsattest pas na volledige betaling van zowel het onderhoud als eventuele vervangen onderdelen te bezorgen.
10. Overmacht
VKO Energie is niet aansprakelijk voor vertragingen of tekortkomingen veroorzaakt door overmachtssituaties, zoals technische storingen, natuurrampen, oorlog, stakingen, pandemieën of andere onvoorziene omstandigheden.
11. Klachtenprocedure
Wij streven altijd naar tevreden klanten. Mocht u toch een klacht hebben, dan kunt u deze schriftelijk melden via e-mail (bas@veiligketelonderhoud.be) of per post naar bovenstaand adres. VKO Energie verbindt zich ertoe binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw klacht te reageren en er alles aan te doen om uw klacht naar tevredenheid op te lossen. Indien een klacht niet direct opgelost kan worden, informeren wij u over de verwachte termijn van afhandeling.
12. E-mailcommunicatie
Door het maken van een afspraak verklaart u zich akkoord met het ontvangen van e-mails betreffende uw afspraak, zoals bevestigingen, herinneringen en opvolging van noodzakelijke informatie.
13. Bevoegde Rechtbank en Toepasselijk Recht
Op deze voorwaarden en alle diensten van VKO Energie is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Bij eventuele geschillen is enkel de rechtbank van het arrondissement Brugge bevoegd.